Association for Supervision & Curriculum Development
Neurodiversity in the Classroom
Produktbeskrivelse
I løpet av de siste ti årene har det oppstått et nytt konsept innen menneskelig mangfold som har potensial til å revolusjonere måten lærere møter elever med spesielle behov: nevrodiversitet. På samme måte som vi feirer mangfoldet i naturen og i kulturer, må vi også anerkjenne hjernemangfoldet blant våre elever, som lærer, tenker og oppfører seg på forskjellige måter. I "Neurodiversity in the Classroom" argumenterer den bestselgende forfatteren Thomas Armstrong for at vi bør omfavne styrkene til neurodiverse elever, slik at både disse elevene og deres neurotypiske jevnaldrende kan trives både på skolen og i livet generelt. Denne banebrytende boken fokuserer på fem kategorier av spesielle behov: lærevansker, oppmerksomhetsforstyrrelse med hyperaktivitet, autisme, intellektuelle funksjonshemninger, samt emosjonelle og atferdsmessige forstyrrelser. For hver kategori gir Armstrong en grundig drøfting av: * De positive egenskapene knyttet til denne kategorien. * Fremragende neurodiverse voksne som har utmerket seg innen sine respektive områder. * Dataprogrammer og...