Association for Supervision & Curriculum Development
Promoting Student Attention
Produktbeskrivelse
I boken «Promoting Student Attention» tilbyr psykolog og utdanner Robin Wisniewski en forskningsbasert veiledning for lærere som ønsker å støtte elever med oppmerksomhetsutfordringer. Mange lærere stiller seg spørsmålet: Hvorfor kan ikke elevene mine konsentrere seg? Dette er en tilsynelatende enkel, men stadig viktigere problemstilling. I stedet for å fokusere på å 'fikse' elever som sliter med distraksjoner, enten de er digitale eller på annen måte, oppfordrer boken til å se på oppmerksomhet på nye måter. Wisniewski fremmer læringsmetoder som er sentrert rundt eleven, respektfulle og effektive. Boken tar for seg hva oppmerksomhet egentlig er og gir en ramme for å forstå elevens oppmerksomhet. Den forklarer hvordan man kan vurdere uoppmerksomhet i klasserommet og identifisere de underliggende årsakene. Videre introduseres fem prinsipper for å fremme oppmerksomhet, sammen med umiddelbart anvendbare strategier. Boken behandler også ADHD, forklarer hva det er og hva det ikke er, og presenterer målrettede tilnærminger for å hjelpe elever som sliter med spesifikke problemer knyttet til uoppmerksomhet eller impulsivitet. Gjennom faktiske erfaringer fra lærere som har skapt gode forhold for oppmerksomhet, gir boken verdifulle innsikter som kan forbedre læringsmiljøet for alle elever.