Association for Supervision & Curriculum Development
Research-Based Strategies to Ignite Student Learning
Produktbeskrivelse
Takket være enestående fremskritt innen hjerneforskning vet vi mer om hjernen i dag enn noen gang før. Men hva forteller denne forskningen oss om hvordan vi lærer? Hvordan kan vi utnytte kraften i nevrovitenskapelig forskning for å gi våre studenter en bedre læringsopplevelse? I denne reviderte og utvidede utgaven av den bestselgende boken "Research-Based Strategies to Ignite Student Learning", gir Judy Willis og Malana Willis klare svar på disse spørsmålene. De oversetter den nyeste forskningen om hjernen og læring til lettfattelige konsepter og praktiske strategier som kan brukes i hele læreplanen, fra førskole til høyere utdanning. Leserne vil i denne utgaven lære hvordan de kan: * Vekke nysgjerrighet og interesse hos studentene for å utforske varierte temaer, også de de vanligvis anser som kjedelige. * Motvirke de negative effektene av stress, kjedsomhet og frustrasjon på hukommelsen. * Håndtere uønsket atferd som et resultat av hjernens naturlige "fight/flight/freeze"-respons. * Implementere effektive metoder for å styrke læringsprosesser. Denne boken er en uvurderlig ressurs for lærere som ønsker å tilpasse og optimalisere undervisningen for å maksimere elevenes læringsutbytte.