Association for Supervision & Curriculum Development
Understanding by Design Guide to Advanced Concepts in Creating and Reviewing Units
Produktbeskrivelse
«Understanding by Design Guide to Advanced Concepts in Creating and Reviewing Units» tilbyr lærerike moduler som hjelper pedagoger med å raffinere undervisningsenheter utviklet med Understanding by Design (UbD). Boken veileder leseren i hvordan man effektivt kan vurdere disse enhetene ved hjelp av selvvurdering, kollegial vurdering, observasjon og veiledning. Denne guiden bygger videre på den tidligere utgitte «Understanding by Design Guide to Creating High-Quality Units» og presenterer en rekke viktige komponenter for hver modul: En innledende narrativ diskusjon av hovedideene, øvelser og arbeidsark, designråd, eksempler på enhetsdesign og vurderingskriterier for selv- og kollegial vurdering. Referanser for videre informasjon inkluderes også. UbD-modellen er basert på en omvendt designmetodikk og benyttes av tusenvis av lærere for å utvikle læreplaner og vurderinger som fokuserer på å fremme studentenes forståelse av essensielle ideer, samt hjelpe dem med å oppnå viktige ferdigheter. Boken er tiltenkt bruk både for enkeltpersoner og grupper.