Er biblioteke medarbeidere lærere? Mange akademiske bibliotekarer går inn i undervisningsroller med begrenset erfaring eller utdanning innen instruksjon, og oppdager hvordan de kan engasjere studenter i læring gjennom egne observasjoner, prøving og feiling, eller profesjonelle læringsmuligheter. Å navigere i denne potensielt uventede identiteten skjer i en tid med betydelig overgang for høyere utdanning generelt. Akademiske bibliotekarer må finne ut hvordan de skal motvirke feilinformasjon, desinformasjon og dårlig informasjon, samt håndtere reduserte midler til samlinger samtidig som kostnadene øker, og etablere meningsfulle partnerskap i varierte, datadrevne miljøer. Dessuten fortsetter bibliotekaryrket å kjempe med sitt ansvar om å utfordre informasjonsuliteracy på tvers av kontekster, støtte systematiske undertrykkelsessystemer under dekke av nøytralitet, og verdien det har i et samfunn oversvømmet av informasjon. I tre bind utforsker 'Instructional Identities and Information Literacy' transformativ læringsteori – en tilnærming for å forstå...