Instructional Identities and Information Literacy Volume 1
Produktbeskrivelse
Kan bibliotekarer betraktes som lærere? Mange akademiske bibliotekarer går inn i undervisningsroller med begrenset erfaring eller utdannelse innen instruksjon. De lærer å engasjere studenter i læringsprosessen gjennom egne observasjoner, prøving og feiling, eller ved hjelp av profesjonelle læringsmuligheter. Å håndtere denne potensielt uventede identiteten skjer i en tid med betydelige omveltninger for høyere utdanning. Akademiske bibliotekarer står overfor utfordringer som å motvirke feilinformasjon, desinformasjon og malinformasjon, samtidig som de må navigere i en verden med reduserte budsjetter for samlinger, der kostnadene øker. De må også etablere meningsfulle partnerskap i mangfoldige, datadrevne miljøer. I tillegg kjemper biblioteksfaget med sitt ansvar for å utfordre informasjonsillit i ulike sammenhenger, støtte opp om systematiske undertrykkelsessystemer under dekke av nøytralitet, og opprettholde sin verdi i en samfunn som er oversvømmet av informasjon. "Instructional Identities and Information Literacy" presenterer en grundig analyse av disse problemene i tre bind ved å bruke transformativ læringsteori – en metode for å...