I takt med universitetenes strategiske mål og bibliotekenes undervisnings- og læringsoppdrag, kan akademiske biblioteksmakerspace fungere som en kraftfull katalysator for informasjonskompetanse. Dette gir fakultetsmedarbeidere et sted for tverrfaglig og erfaringsbasert læring. Hvis du vurderer hvordan du kan integrere makerspace i pensum, vil denne boken gi deg relaterbare og håndgripelige beretninger fra bibliotekarer, makerspace-ansatte og fakultetsmedarbeidere, som kan gi deg selvtillit til å ta steget. Bidragsyterne, som er hentet fra IMLS-finansierte Maker Literacies-prosjektet, beskriver pilotprosjekter og vurderinger for ulike demografier, kursfag og makerspace-utstyr. Med deres erfaringer vil du være godt rustet til å inngå fulle partnerskap med fakultetet gjennom integrering og vurdering av kurs. Inni boken vil du lære: * hvorfor akademiske bibliotekarer er unikt posisjonert til å være ledere innen makerspaces og makerspace-litteratur; * hvordan ACRL-rammeverket informerer om maker-kompetanser; * metoder for bruk av kompetanser.