Boken 'Atferdsvansker hos barn' presenterer evidensbasert kunnskap og praksis rundt utfordringer knyttet til atferdsvansker hos barn. Den tar for seg hvordan man kan forstå utviklingen av slike vansker, identifisere kjennetegnene ved alvorlige atferdsvansker, og observere hvordan de kommer til uttrykk både hjemme, i omgangskretsen og i utdanningsmiljøer som barnehage og skole. Boken gir en grundig beskrivelse av tiltak som benyttes for å støtte barn med atferdsvansker, samt vurderer effekten av disse tiltakene. Den bygger på en solid base av norsk og internasjonal forskningslitteratur som omhandler temaet. Hovedmålgruppen for publikasjonen er fagfolk og studenter innen områder som barnehage, skole, helsestasjon, barnevern, pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) og barne- og ungdomspsykiatri (BUP). Boken har som mål å øke den faglige forståelsen av atferdsvansker hos barn, og dermed bidra til en bedre hverdag for denne sårbare gruppen.