I "Applied Empathy: The New Language of Leadership" deler Michael Ventura, entreprenør og administrerende direktør for det prisbelønte strategiske og designfirmaet Sub Rosa, sin innsikt i hvordan empati kan være den nøkkelen som låser opp vår evne til å designe løsninger, skape innovasjon og løse komplekse utfordringer. Ventura har gjennom sin karriere samarbeidet med ikoniske merkevarer og institusjoner som General Electric, Google, Nike, Warby Parker, samt med De forente nasjoner og Obamas administrasjon. Boken tilbyr en radikal ny tilnærming for gründere og ledere ved å plassere empati i sentrum av forretningsstrategi. Empati handler ikke om å være snill eller vise medfølelse, men om å forstå - både kundene, kollegene, og seg selv. Dette er en direkte vei til kraftfullt lederskap. I "Applied Empathy" presenteres konkrete strategier som er basert på designarbeidet til Sub Rosa, samt populærforelesningene Ventura og hans team har holdt ved Princeton University. Lesere vil lære hvordan de kan skape varige forbindelser og utvikle sine virksomheter internt, inkludert ansatte, bedriftskultur, samt produkter og tjenester.