I denne banebrytende boken utforsker Jean M. Twenge hvordan den digitale tidsalderen har påvirket livene til den nye generasjonen kjent som iGen, som omfatter unge mennesker født fra midten av 1990-tallet til midten av 2000-tallet. For første gang har vi fått en dypere forståelse av hvordan et livg fra tidlig alder i en verden med smarttelefoner og sosiale medier har formet deres sosiale interaksjoner, psykiske helse og selvtillit. Twenge avdekker en rekke problemstillinger knyttet til ensomhet, angst, og sårbarhet, spesielt blant unge jenter i denne generasjonen. Gjennom nøye analyser og forskning presenterer hun klare indikasjoner på at iGen har opplevd generasjonsskiller som er bredere enn noen gang før. Dette betyr at foreldre, lærere, og arbeidsgivere står overfor en kritisk oppgave med å tilpasse seg og forstå de unges unike behov og utfordringer. «iGen» er en uunngåelig lesning for alle som ønsker å navigere i det komplekse landskapet av tenåringer og unge voksne av i dag, og gir et viktig innblikk i hvordan vi kan støtte dem best mulig i en stadig mer digitalisert verden.