Audi R8 representerer starten på en enestående serie av sports-prototyper fra den tyske bilprodusenten Audi, som skulle dominere konkurransen i Le Mans og holde Audi i front i internasjonal sportsbilracing i mer enn 15 år. En av bilene omtalt i denne boken, Audi 'R8-405', viste seg å være en sann stjerne under Le Mans 24 timers løpet i år 2000, der den ble kåret til 'Man of the Match'. Til slutt endte den på en andreplass, bak en teamkollega som hadde en betydelig enklere reise i løpet. Dette til tross for en heroisk innsats av førerne Allan McNish, St phane Ortelli og Laurent A ello, samt det dedikerte teamet av mekanikere bak bilen. Audi R8 forlot ikke bare sitt merke på Le Mans; den fortsatte å dominere utholdenhetsløp i flere år etter, og har allerede bevist sitt potensial ved å ta første og andre plass ved debuten i 12-timers løpet i Sebring i mars 2000. Under Le Mans ledet 'R8-405' løpet i hele seks timer, til tross for noen utfordringer som oppstod underveis.