Michel Chions banebrytende verk 'Audio-Vision' har hatt en betydelig innflytelse på vår forståelse av forholdet mellom lyd og bilde siden det opprinnelig ble utgitt i 1994. Chion argumenterer for at lyden i film fra grunnen av skaper en ny form for persepsjon. I audiovisuell kunst supplerer ikke lyden bare bildene; de to kanalene sammen engasjerer 'audio-visjon', en spesiell måte å oppfatte på som forvandler både syn og hørsel. Vi ser ikke bilder og hører ikke lyder hver for seg - vi 'audio-ser' en trans-sensorisk helhet. I denne oppdaterte og utvidede utgaven vurderer Chion mange flere eksempler fra moderne verdenskino og stiller nye spørsmål til det nåværende mediemiljøet. Han tar i betraktning den utviklende rollen til audio-visjon i ulike teatermiljøer, med spesiell vekt på dens betydning for musikkvideoer, videokunst, kommersiell TV og internett, i tillegg til den tradisjonelle kinoen. Chion utforsker hvordan multitrack digital lyd muliggjør utrolig detaljrikdom, og utvider rommet for opplevelse.