Australian Council for Educational Research (ACER)
Leading professional conversations
Produktbeskrivelse
Skoleledere står overfor komplekse utfordringer som ofte har flere årsaker og som kan vedvare til tross for alles beste innsats for å løse dem. For å håndtere disse utfordringene må man kunne se både det store bildet og de spesifikke aspektene av problemet. Uten en klar plan kan denne prosessen bli temmelig vanskelig og har liten sjanse for å forbedre resultatene. For å skape reell endring er det viktig at skolene utvikler tilpasningsdyktig ekspertise – en ferdighet som kan læres gjennom profesjonelle samtaler og utforskning. I 'Leading Professional Conversations' presenterer Emeritus Professor Helen Timperley på en dyktig måte de viktigste faktorene som muliggjør effektive profesjonelle samtaler, som inkluderer relasjoner, ressurser, prosesser, kunnskap og kultur. Disse elementene støtter lærerne i å bli selvstendige lærende og fører til positive resultater for elevenes utdannings-, sosiale og emosjonelle utvikling. Boken inneholder eksempler fra virkelige samtaler mellom skoleledere og pedagoger, samt praktiske maler som kan tilpasses ulike kontekster.