The Aesthetic Of Our Anger tar for seg punk som en av de mest omdiskuterte subkulturene etter krigen. Til tross for den omfattende oppmerksomheten rundt bevegelsens opprinnelse, har analyser av punk stort sett vært begrenset til en velkjent historisk fortelling. Dette forenkler punk-historiene og overser bredden og livligheten i bevegelsen, deriblant band som Crass og Subhumans, som tok oppfordringen til anarki i Storbritannia på alvor. Misfornøyd med kommersialiseringen av punk, kjempet anarkopunk-scenen mot avhengigheten av store plateselskaper. Anarkopunk gjenopplivet punk-etikken, og oppfordret til en 'hvem som helst kan gjøre det'-kultur innen musikproduksjon og opptreden. Denne bevegelsen stimulerte til politisk debatt og selvorganiserte subversive aktiviteter, fra økt bevissthet om personlige friheter og dyrerettigheter til utvikling av lokale kooperativer hvor musikere, kunstnere og likesinnede kunne møtes. Anarkopunk-bevegelsen bidro til å gjenopplive en alvorlig anarkistisk diskurs.