I iF-rangeringen befinner Loewe seg blant de ti beste tyske selskapene anerkjent for fremragende designytelse. Dette gir en solid grunn til å se nærmere på selskapets designhistorie i anledning deres 100-årsjubileum. Designhistorikeren Kilian Steiner deler opp Loewe sin historie i tre distinkte faser: Den første fasen (1923 til 1945) markerer oppbyggingen og den påfølgende ødeleggelsen av Loewe-merket. I den andre fasen (1945 til 1985) var fokuset rettet mot gjenoppbyggingen av Loewe og håndteringen av flere betydelige forandringer. Den tredje perioden, som strekker seg fra 1985 og fremover, vitner om Loewe's oppstigning til en internasjonalt anerkjent designmerke. For første gang blir de kreative hjernene bak produkt- og kommunikasjonsdesign som har bidratt til utviklingen av merket, offentliggjort, sammen med tidligere ukjente detaljer fra Loewe's bedrifts historie. Fra grunnleggelsen i 1923 til oppfinnelsen av den elektroniske TV-en i 1931, har Loewe utviklet seg til å bli et globalt opererende designmerke, preget av en unik kombinasjon av tysk ingeniørkunst.