Boken "Barnehagedidaktikk" tar for seg hvordan man best kan fremme barns lærelyst, engasjement og nysgjerrighet i barnehagen. Barnehagelæreren står overfor mange faglige og praktiske utfordringer i sitt arbeid, og dette krever en dynamisk og variert tilnærming til didaktisk tenkning. Forfatterne av boken viser hvordan planlegging av pedagogisk virksomhet kan gjøres med en flerfaglig tilnærming. De tar for seg både allmenndidaktiske og fagdidaktiske perspektiver, og knytter disse til barnehagens pedagogikk og innhold. I denne reviderte utgaven er kapitlene oppdatert etter den nyeste pedagogiske forskningen og endringene i barnehagens styringsdokumenter. Bokens unike tilnærming kombinerer forskningsbasert kunnskap med praktisk erfaring, og sikrer en nødvendig balanse mellom teori og praksis. Sentral i boken er utforskningen av didaktiske begreper innenfor en danningsteoretisk tradisjon, og innholdet er tilpasset de ulike kunnskapsområdene innen barnehagelærerutdanningen. Målgruppen inkluderer forskere, lærerutdannere og barnehagelærere som skal lede flerfaglig pedagogisk arbeid i barnehagen. Stig Broström, professor emeritus, har arbeidet med barnehagens pedagogikk i mange år, mens Tove Lafton, førsteamanuensis, fokuserer på personalets møte med teknologi i barnehagen. Mari Ann Letnes, også førsteamanuensis, har spesialisert seg på barns kreative og estetiske læringsprosesser, samt bruk av digital teknologi i utdannelsen.