Gonzo Marketing er et kraftfullt innlegg i debatten om moderne markedsføring, utgitt av Harvard Business Review som en av de ti beste forretningsbøkene i 2001. Boken tar oss med på en dramatisk reise der sosiale kritikker, skarp satire og alvorlig handel smelter sammen. Her får vi et sterkt budskap mot de utdaterte idealene fra massemarkedsføring og kringkastingsmedia, som nå blir overlatt til fortiden. Locke kritiserer forretningspraksiser som behandler kunder som ensartede enheter, og oppfordrer markedsførere til å engasjere seg i nettbaserte fellesskap eller 'mikromarkeder', som hviler på ærlighet, tillit, lidenskap og et generelt forakt for alt som lukter av bedriftsselvsikkerhet. Gjennom Gonzo Marketing lærer vi at selskaper som støtte og fremmer disse fellesskapene, kan oppnå alt de har drømt om: større markedsandel, kundelojalitet og sterkere merkevareverdi. Med Lockes unike humor og skarpe synspunkter er Gonzo Marketing en høylytt vekker for alle i næringslivet – fra tradinggulvet til styrerommet – som de absolutt ikke kan ignorere.