How to See the World: An Introduction to Images, from Self-Portraits to Selfies, Maps to Movies, and More
Produktbeskrivelse
Hver eneste to minutter tar amerikanere flere bilder enn det som ble trykket i hele det nittende århundre. Hvert minutt laster folk fra hele verden opp over 300 timer med video til YouTube, og i 2014 tok vi mer enn én billion fotografier. Fra de morsomme memeene vi deler med vennene våre, til de forstyrrende bildene vi ser i nyhetene, produserer og konsumerer vi bilder i en mengde og på en måte som aldri før har vært sett. Dette skaper en ny verdensoppfatning preget av skiftende demografi, der flertallet av folk er unge, urbane og globalt forbindelse. I "How to See the World" gir visuell kultur-ekspert Nicholas Mirzoeff en omfattende fremstilling av historiens mest kjente bilder – fra Velezquez' "Las Meninas" til den ikoniske "Blue Marble" – for å kontekstuelt forklare og forstå dagens visuelle landskap. Ved å trekke på kunsthistorie, sosiologi, semiotikk og hverdagsopplevelser, lærer han oss hvordan vi kan lese og tolke alt fra astronauters selfies til dagens bildeproduksjon.