Boken ‘Academic Branding’ gir akademikere og forskere de nødvendige verktøyene og strategiene de trenger for å posisjonere seg utenfor akademia, slik at de kan nå ut til et bredere publikum og skape en betydelig innvirkning – uten kostnadene ved en publicist. Med de praksisene som presenteres i denne boken, vil leserne bygge en kraftfull merkevare, bli offentlige intellektuelle og utvide sitt publikum med veiledning fra Dr. Sheena Howard. Hun har vært i din situasjon og er klar til å hjelpe deg med å vokse utover det du forestiller deg. Gjennom Dr. Howards unike og grundige tilnærming til suksess i sosiale mediers tid, vil du lære hvordan du kan: omdefinere hvordan du tenker om selvpromotering, identifisere din merkevarearchetype og lage en merkevareerklæring, nå et publikum utover akademia, bygge flere inntektsstrømmer, spre dine ideer (og innhold), skape en bevegelse rundt din kompetanse, og sikre deg store medieoppslag og talerolle. I en verden der enhver med nettferdigheter kan forvandle seg til en ekspert innen sitt felt, er det essensielt å heve stemmen til kunnskapsrike individer.