I en tid hvor mange selskaper sender ut standardisert kommunikasjon til hele publikum, resulterer dette i lavere engasjement på sosiale medier og e-poster som forblir ulest i kundenes innbokser. Mottakerne har ofte vanskelig for å se hvordan informasjonen er relevant for dem. Uansett om det gjelder banker eller lokale slaktere, er det avgjørende for virksomheter å sørge for at deres nyeste kampanjer og produktannonsering når kundene på en personlig og meningsfull måte. 'This Is Personal' gir innsikt i hvordan selskaper kan forstå de individuelle behovene og identitetene til sitt publikum, uavhengig av størrelsen på bedriften. Boken lærer deg hvordan du kan sende mer relevante e-poster, noe som fører til økt åpning av e-poster, flere klikk, og til slutt, høyere salg. Forfatteren Brennan Dunn deler viktige strategier for å opprettholde nære og personlige salgsforhold, samtidig som det skjer i stor skala. Som foredragsholder, konsulent og grunnlegger av RightMessage, et programvareselskap som fokuserer på å integrere personalisering i massemarkedsføring, har han perfeksjonert disse strategiene over tid.