Denne omfattende boken er den første posthume monografien og retrospektiven om det anerkjente kunstnerparet Bernd og Hilla Becher, kjent for sine unike fotografier av industrielle strukturer i Europa og Nord-Amerika. I over fem tiår samarbeidet de om dokumentasjon av industriell arkitektur i land som Tyskland, Frankrike, Belgia, Nederland, Storbritannia og USA. Monografien inneholder et rikt utvalg av Bechers typiske bilder, som fremstiller vanningstårn, gassbeholdere, ovner og mer som skulpturelle objekter. I tillegg til de ikoniske typologiene, gir boken et innblikk i Bernds tidlige tegninger, Hillas selvstendige fotografier og utdrag fra deres notater, skissebøker og dagbøker. Forfatterne av boken presenterer nye perspektiver på utviklingen av kunstnernes prosess, de konseptuelle funderingene bak deres arbeid, samt fotografenes forhold til avindustrialiseringen og deres varige arv. Et essay av den prisbelønte kulturhistorikeren Lucy Sante og et intervju med Max bidrar til en dypere forståelse av Becher-parets betydning i kunsthistorien.