Siden sine første fotografier på slutten av 1970-tallet har Bettina Rheims utfordret det tradisjonelle. Fra sin serie om strippere i Pigalle (1980) til sitt verk om Jesu liv i I.N.R.I. (1998), og fra Chanel-reklamer til Gender Studies (2011), har hennes arbeid rystet etablerte representasjonskoder og utforsket grensene mellom skjønnhet og imperfeksjon. Denne retrospektive utstillingen av Rheims samler over 300 fotografier fra 35 års modig og ofte provokativ fotografi. Samlingen, personlig utvalgt og satt sammen av Rheims, inkluderer anerkjente serier som Chambre close, Héroïnes og Rose, c’est Paris. Den spenner fra kommersielle oppdrag til kunstneriske serier, og hvert oppslag i boken imponerer, både gjennom styrken i hvert enkelt bilde og den spennende variabiliteten i Rheims' valgte temaer og estetikk. Med like stor oppmerksomhet til anonyme personer fra gaten som til globale kjendiser som Kate Moss, Madonna og Monica, viser denne retrospektiven et fascinerende bredt spekter av menneskelige opplevelser.