Utgivelsen av 'What They Don't Teach You at Harvard Business School' i 1984 introduserte verden for Mark H. McCormack, en forfatter med gateklokskap og kloke innsikter som gir lettfattelige råd for hvordan man kan lykkes i den virkelige handelsverden. McCormack gikk bort i 2003, men hans arv og forretningsfilosofi lever videre. 'Beyond Harvard' hyller hans genialitet med en samling nye innsikter basert på intervjuer med mennesker som kjente ham, samarbeidet med ham og ble inspirert av hans tankegang – fra kolleger og kunder til konkurrenter. Boken inneholder verdifulle råd om hvordan man skal lede folk og bygge relasjoner, samt de beste taktikkene for forhandlinger og vekststrategier for bedrifter. En imponerende liste av bidragsytere fra næringsliv, media og idrettsverden viser hvordan møtet med McCormack kan forandre måten du driver forretning på – og lever ditt liv. Lær om den utradisjonelle tenkningen som fikk en nervøs komité i Wimbledon til å inngå avtaler om IMG-stil merchandising; hvorfor det lønner seg å bevare roen når situasjoner blir utfordrende.