I 'Big Picture Strategy' gir Marta Dapena Barón leserne en praktisk veiledning til hvordan man kan utvikle vinnende merkevarestrategier ved å fokusere teamet på de sentrale strategiske valgene som driver organisasjonens vekst og læring. Boken introduserer et system av seks praktiske beslutninger som tydelig beskriver hvordan man kan lansere og utvikle merkevarer. Ved å begrense og fokusere de strategiske alternativene tilgjengelige for interessenter i selskapet, viser Dapena Barón hvordan man kan låse opp tidligere utilgjengelige nivåer av produktivitet og vekst. Forfatteren, som er strateg, konsulent og ekspert på feltet, belyser de seks nøkkelbeslutningene som organisasjoner og team står overfor i dagens marked, og hvordan man kan utvikle en vinnende strategi ved å tilnærme seg disse beslutningene systematisk. Boken tar for seg viktige temaer som: de kritiske valgene ledere må ta for å definere en markedsstrategi og for å samkjøre teamet slik at de kan implementere den; de fire strategiene selskaper benytter for å lansere og vokse merkevarer med suksess; hvordan man kan bruke strategi-integrerte mål for å fremme kontinuerlig læring i organisasjoner; samt hvordan man kan forbedre kommunikasjonen internt.