Den sveitsiske typografen Adrian Frutiger har hatt en avgjørende innflytelse på den internasjonale skapelsen av skrifttyper etter 1950. Hans fonter, som Univers og den maskinlesbare skrifttypen OCR-B, regnes som milepæler innen typografi, liksom hans design for Paris' flyplasser, som utviklet seg til å bli Frutiger-skrifttypen. Disse verkene har satt nye standarder for skilt og typografisk utforming. Totalt har han skapt omtrent femti skrifttyper, inkludert Ondine, Méridien, Avenir, og Vectora. Denne publikasjonen er basert på samtaler med Frutiger selv, sammen med omfattende forskning, og gir en svært detaljert og nøyaktig fremstilling av typografens kunstneriske utvikling. Alle hans skrifttyper – fra designfase til markedsføringsfase – er illustrert og analysert med henvisning til teknologi og relaterte skrifttyper. Upubliserte skrifttyper som aldri ble realisert, samt mer enn hundre logoer, fullfører bildet av denne innflytelsesrike designeren.