I "Teaching Graphic Design" utforsker Sven Ingmar Thies hvordan designstudenter kan lære på en bærekraftig måte. Boken tar for seg essensielle spørsmål som: Hvordan kan jeg undervise i design? Hvorfor er det så viktig å lytte? Hva kan vi lære av andre disipliner, kulturer og fra hverandre? Med bidrag fra 24 intervjuede eksperter fra ulike land, inkludert Kina, Tyskland, Storbritannia, Japan, Østerrike og USA, får leserne et mangfold av perspektiver. Felles for alle bidragsyterne er ønsket om at studentene skal få muligheten til å eksperimentere, oppleve og vokse som designere. Boken er en verdifull ressurs for lærere innen grafisk design, designteori, spillutvikling, industriel design og atferdsforskning. De dype samtalene suppleres med omfattende refleksjoner og eksempeloppgaver, noe som gjør den til et nyttig verktøy for både lærere og studenter. Her finnes nye undervisningsmetoder, praktiske forslag og en sammenligning av erfaringene fra 24 designlærere fra seks forskjellige land. Dette er en bok som gir innsikt i andres erfaringer samt inspirasjon til undervisning, læring og profesjonell praksis.