«Brand the Change» utforsker merkevarebyggingsprosessen i praktiske trinn. Enten du arbeider med å utvikle et innovativt produkt, skape en samfunnsnyttig tjeneste, spre nye ideer eller posisjonere deg som en leder innen ditt felt, vil tankegangen til en merkevarestrateg hjelpe deg med å formulere et klart og overbevisende tilbud, utvikle unike merkeopplevelser og tiltrekke deg samt konvertere de riktige målgruppene. Boken gir verktøy og øvelser for å hjelpe deg med å bygge din egen merkevare. Den inneholder et rikt utvalg av tips, fra varemerking til digital markedsføring, og inspirerer med casestudier av vellykkede merkevarer som skaper endring. Innholdet er utviklet basert på flere års erfaring med merkevarebygging, samt samtaler med Dussinvis av samfunnsendrere, for å forstå deres utfordringer, nødvendige kunnskaper og ferdigheter innen merkevarebygging, i tillegg til omfattende innholdstesting med hundrevis av deltakere i workshops. Boken inneholder 23 verktøy og øvelser, 14 casestudier fra organisasjoner som driver endring over hele verden og 7 gjesteevangelister fra ulike områder.