I offentlige og sosiale organisasjoner står designere overfor betydelige utfordringer, som håndtering av innflytelsesrike interessenter, skiftende prioriteringer og kompleksiteten ved utforming og implementering av politikk. Ofte mangler de den nødvendige mental kapasiteten til å reflektere dypt over hvordan man best kan designe for effektivt offentlig engasjement. 'Conversational Design' gir designere verktøyene de trenger for å forbedre samarbeidsdesign og informerte beslutningsprosesser. Boken tilbyr praktiske verktøy og casestudier som stimulerer til deltagelse og fremmer bedre samtaler, alt med mål om å oppnå felles målsettinger. Den gir også et nytt perspektiv på hvordan man kan konsolidere data fra sivile samtaler til handlingsrettede innsikter for beslutningstakere. Dette kritiske, ofte oversette steget, sikrer at borgerstemmer får større påvirkning på design- og beslutningsprosesser. Ved å presentere en ny forståelse av design, retter denne boken seg både mot praktikere og akademikere innen design, samt fagfolk i relaterte felt som benytter objekter og verktøy for å forme samfunn.