Uansett hvilken type kreativ person du er, vil dette tankespillkonseptet presse deg ut av komfortsonen. Hvordan? Det stimulerer kreativitet gjennom begrensninger. Grenser får deg til å tenke utover de vanlige løsningene og fører deg i nye retninger. Dermed kan du ende opp med uventede og ekstraordinære ideer. Slik spiller du: Du trekker tre "Gjør"-kort som definerer et unikt imaginært prosjekt, og du må komme opp med en løsning for dette prosjektet. Men du får også tre "Ikke gjør"-kort, som gir deg et sett med regler. For eksempel kan Gå: Skap klær som også fungerer som et landemerke | For to personer | For å bli mer produktiv. Ikke gå: Ikke bruk rette former | Ikke gjør størrelsen statisk | Ikke bruk ikke-resirkulerbart materiale. "Gjør"- og "Ikke gjør"-kortene får deg til å tenke annerledes enn hva du normalt ville gjort. I begynnelsen kan reglene virke som en stor hindring. Men så snart du begynner å spille, vil du oppdage at begrensningene også gir deg muligheter. Regler får deg til å tenke på smutthull og nye tilnærminger.