I en tid der selskaper streber etter vekst gjennom innovasjon, viser det seg at tradisjonelle regnskapsdokumenter ofte gir utilstrekkelig og til tider irrelevant informasjon. "Innovation Accounting" fungerer som en praktisk veiledning for disse selskapene, og gir dem verktøyene de trenger for å måle og spore innovasjonens fremgang. Mange etablerte organisasjoner har forstått viktigheten av å innovere og bli mer digitale, men ledere har i liten grad tilgang til effektive verktøy for å vurdere investeringene i innovasjon. Spesielt finansregnskapet er ikke alltid nyttig når det kommer til digital innovasjon. Derfor er det et presserende behov for et nytt komplementært system som kan bidra til å måle og overvåke innovasjonens utvikling. Boken tilbyr en rekke verktøy, rammeverk, maler og visualiseringer som er enkle å forstå og bruke. Disse ressursene er designet for ledere som ønsker en ny tilnærming til å måle bedriftens ytelse i en verden der regnskapsførte eiendeler blir mer standardiserte, samt for investorer som søker bedre metoder for å evaluere innovasjonsinvesteringer.