Boken "Products That Last" tar for seg et område av produktutvikling som ofte neglisjeres. Denne reviderte utgaven inneholder friske eksempler og innsikter fra nyere publikasjoner. For designere og entreprenører er det en vanlig oppfatning at når et produkt først er designet, produsert og solgt, forsvinner det bak horisonten av nyhet. Mange er ikke klar over de betydelige mulighetene som finnes i det som kan kalles 'produktuniverset', hvor inntektene ikke bare kommer fra salget, men også fra produktenes bruk og etterliv. Disse mulighetene eksisterer tydelig, ettersom de allerede gir inntekter for mange aktører. For å bli anerkjent som meningsfulle segmenter i en kontinuerlig verdiskapningssirkel, krever det en ny forståelse. Boken tilbyr leserne en innovativ og praktisk metode for å avdekke et produkts etterliv og systematisk vurdere det for nye muligheter. Den introducerer forretningsmodeller som gjør det mulig å dra nytte av fordelene ved en mye lengre produktlevetid. "Products That Last" endrer dermed måten designere og entreprenører tenker på.