I takt med at designernes rolle i innovasjon utvikler seg, blir de stadig mer strategiske i sin tilnærming. De fungerer ikke lenger bare som utførere av designoppdrag for nye produkter eller tjenester; i dag er de også aktive medskapere av disse oppdragene og deltar i strategiske beslutningsprosesser som leder frem til dem. For å navigere effektivt i denne utvidede rollen, er det avgjørende at designere mestrer en rekke strategiske praksiser, som omfatter rutinerte handlinger og arbeidsmetoder. Imidlertid, ettersom designernes strategiske rolle er en relativt ny utvikling, er det mange som mangler nødvendig kunnskap om spesifikke praksiser som gjør dem i stand til å opptre effektivt på strategisk nivå i innovasjonsprosjekter. Denne boken introduserer åtte strategiske designpraksiser for designere som ønsker å utvikle seg, eller som allerede har gjort det, til en mer strategisk rolle i innovasjon. Hver praksis blir utforsket ved hjelp av verktøy og metoder, samt gjennom case-eksempler der selskaper og designere har lykkes med å implementere dem. I tillegg gir boken et sett med retningslinjer som vil.