Dette er en handlingsorientert bok for ledere og gründere som søker løsninger på utfordringer knyttet til utvikling og levering av tjenester. Boken retter seg mot tjenesteorganisasjoner, men har en vid tolkning av hva tjenester kan være. Den kombinerer inspirerende tekster rike på eksempler med praktiske metoder og maler, noe som gjør den til en nyttig håndbok for dem som jobber i næringslivet. Hovedargumentet i boken er at ledere og gründere som designer tjenestetilbud, vil dra nytte av å anvende tilnærminger og metoder fra design og kunst, spesielt i de tidlige fasene av prosjekter. Dette beskrives ofte som 'design thinking' eller 'designinnovasjon', og slike tilnærminger hjelper organisasjoner med å utforske og skape nye konfigurasjoner av mennesker og ressurser, som støtter brukere, kunder, ansatte og samarbeidspartnere i å sammen skape verdi. Kort sagt hevder denne boken at design- og kunstbaserte tilnærminger gir betydelig verdi til ledere og gründere som utvikler tjenester.