I boken 'ViP Vision in Design' presenteres det en banebrytende tilnærming til produktdesign, utviklet av designere og pedagoger med over 15 års erfaring innen feltet. Boken introduserer konseptet Vision in Product Design (ViP), som gir designere verktøyene de trenger for å formulere en visjon for nye og relevante produkter. Denne metoden balanserer strukturen i designprosessen med muligheten for designere til å uttrykke seg personlig og kreativt. 'ViP' er mer enn bare en metode; det er også en designfilosofi som gir rom for både individuell kreativitet og systematisk tilnærming. I tillegg til å belyse hva ViP innebærer, inneholder boken et variert utvalg av fortellinger, som samtaler, case-studier, litteratur og kreative ressurser, både akademiske og populære, samt illustrasjoner og modeller. Gjennom disse ulike tilnærmingene får leseren en dypere forståelse av ViP og muligheten til å samhandle med innholdet i boken, både i praktiske anvendelser og i utdanningssammenheng.