Designere er visuelle tenkere: de er vant til skisser og ikke utkast, og stoler på visuelle fremstillinger fremfor ord. Dermed kan skriving være en ukjent ferdighet for en designer, noe som ofte fører til angst over blanke sider og utsetting. Men ikke lenger! Denne boken hjelper designere med å overvinne utfordringen med å kommunisere gjennom ord. Den introduserer en skrivemetode som passer til hvordan designere tenker, og veileder dem i det å klargjøre tanker, dele opp komplekse ideer i håndterlige biter, og bruke skriving som et verktøy for å tenne nye idéer. Skriving er i bunn og grunn et kommunikasjonsproblem: forfatteren innehar kunnskap som leseren ikke gjør, og må formidle dette på en forståelig måte. Derfor bør skriving, lik design, være enkelt, klart og presist. Gjennom å mestre skrivehåndverket, former designere mer enn bare setninger; de former også tanker. Skriving er en reise i å utnytte den menneskelige hjernens evne til å generere innsikter. Og selv om skriving kan se ut som en ferdighet, er det egentlig en kreativ superkraft, og - takket være denne boken - kan enhver lære seg denne kunsten!