Hva er det eneste selskapet har som konkurrentene ikke har? Hva kan et selskap investere i som konkurrentene ikke kan kopiere? Svaret er informasjon. Dette har blitt den nye konkurransefordelen. Å utnytte informasjonen et selskap besitter om sine kunder, leverandører og partnere er nå den bærende verdiforslaget for bærekraftig og langsiktig vekst. Forfatterne Hurd og Nyberg tar oss med inn i selskaper for å avdekke hvordan dette verdiforslaget fungerer i praksis. Gjennom en kombinasjon av casestudier, analytiske innsikter og enkle, men effektive ideer for vekst, viser 'The Value Factor' hvordan selskaper kan omforme informasjon til en konkurransefordel. Hurd og Nyberg har hatt tilgang til noen av de ledende selskapene på tvers av ulike bransjer og over hele verden. I denne boken deler de sine unike perspektiver på hva innovatører gjør for å være i forkant og forbli der i et tøft forretningsmiljø, samt hvordan de beste selskapene møter utfordringer og forvandler dem til vekstmuligheter.