David Piries anerkjente verk om britisk gothisk film og TV, 'A New Heritage of Horror', har blitt en sentral studie i forståelsen av britisk skrekkfilm. Boken beskriver sjangeren som 'den eneste faste filmatiske myten som Storbritannia med rette kan hevde som sin egen.' Denne reviderte og oppdaterte utgaven inkluderer diskusjoner om nylig oppdagede, restaurerte eller utgitte filmer og TV-dramaer siden den forrige utgaven ble publisert i 2007. Den tar også for seg fremvoksende manusforfattere, regissører og sjangere. Gjennom et grundig arbeid basert på insiderberetninger og arkivkilder, utforsker Pirie forholdet mellom skrekk og realisme i populærfiksjon, samt analyserer skrekkeventyret som oppsto rundt filmer som 'The Others' og '28 Days Later'. Boken gir en omfattende kronikk av britisk skrekkfilm fra dens opprinnelse i gotisk litteratur, følger utviklingen av Hammer Films, deres nøkkelregissører og filmer, samt deres kamper mot sensur.