An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century
Produktbeskrivelse
Boken "An Introduction to Global Media for the Twenty-First Century" gir en grundig innføring i det globale medielandskapet slik det fremstår i dag. Den tar for seg de viktigste endringene som skjer mens den globale medievirkeligheten utvikler seg, samt de sentrale teoriene innenfor feltet som forklarer disse utviklingene. Først sporer boken utviklingen av et internasjonalt og globalt medielandskap gjennom det 20. århundre, med fokus på telegrafen, fjernsyn, filmeksport, transnasjonal fjernsyn og til slutt Internett. Deretter rettes blikket mot utviklingen i det 21. århundre. Dette inkluderer digitaliseringen av den globale medie- og kommunikasjonssektoren, populariseringen av Internett og digital infrastruktur som smarttelefoner og ulike plattformer, framveksten av globale nettbaserte medietjenester, produksjon og distribusjon av digitalt medieinnhold, samt utnyttelse av brukerdata. Gjennom case-studier blir de viktigste utviklingene belyst, og boken viser hvordan feltet er preget av en dynamisk samhandling mellom teknologi, innhold og brukere.