Boken 'Art, Politics and Rancière: Broken Perspectives' utforsker hvordan kunstverk kan utfordre og bryte med dominerende fortellinger, selv for dem som mener de bryter med tradisjoner som metafysisk filosofi, store narrativer, neoliberalismen eller Eurocentrisme. Tina Chanter tar utgangspunkt i Jacques Rancière's tanker og gir en grundig og innsiktsfull kritikk av hans estetiske teorier, med særlig vekt på kjønn og rase. Hovedtemaet i boken er forbindelsen mellom det ubevisste og det politiske, der percepsjon spiller en avgjørende rolle. Boken stiller viktige spørsmål som: 'Hvordan blir enkelte ting synlige, mens andre forblir usynlige?' og 'Hva kreves for at noe skal bli sett, og hvorfor unngår andre ting synligheten?' Gjennom grundige analyser av Rancière, Heidegger og Levinas veves også innsikter om kunstnerne Ingrid Mwangi, Phillip Noyce og Ingrid inn i diskusjonen. Dette gjør boken til et viktig bidrag til forståelsen av sammenhengen mellom kunst, politikk og estetikk.