Den tredje utgaven av denne sentrale læreboken, redigert av anerkjente internasjonale eksperter innen feltet, belyser viktige kontekstuelle og teoretiske problemstillinger knyttet til næringsliv og ledelse i Asia. Boken gir en oppdatert og grundig analyse av ledelsespraksis i de store asiatiske nasjonene. Med en tilgjengelig to-delt struktur og basert på den nyeste forskningen, gir boken studentene mulighet til å vurdere asiatiske ledelsessystemer og de strategiene som anvendes av selskaper og myndigheter. Læreboken inneholder tanker og læringsverktøy som leder studentene gjennom sentrale temaer som globalisering, regionalisme, samfunnsansvar, etikk, økologiske problemstillinger, arbeidslivsforhold og bærekraft. Den egner seg perfekt for studenter på høyere nivå og MBA-studenter som tar emner innen asiatisk næringsliv og ledelse. I tillegg er det en uunnværlig tekst for ledere og beslutningstakere som ønsker en mer realistisk forståelse av forretningspraksis i regionen.