Assessment and Intervention with Children, Adolescents, and Adults with Neurocognitive Challenges
Produktbeskrivelse
Boken 'Assessment and Intervention with Children, Adolescents, and Adults with Neurocognitive Challenges: A Psychodynamic Perspective' gir en grundig innføring i de utfordringene neurodivergente individer - barn, ungdommer og voksne - står overfor når det gjelder læring og oppmerksomhet. Disse utfordringene kan ofte føre til betydelige vansker både akademisk, sosialt og i arbeidslivet. De emosjonelle konsekvensene knyttet til slike lidelser inkluderer ofte redusert selvfølelse, vedvarende følelser av skam, dype usikkerheter knyttet til akademiske ferdigheter og en sterkt følt sårbarhet. Dette tvinger mange med neurokognitive vansker til å søke hjelp hos psykoterapeuter for å lindre sine psykiske symptomer. Forfatteren, Nechama Sorscher, understreker viktigheten av at klinikere er oppmerksomme på de ulike typene læringsvansker og deres innvirkning på den utviklende psyken samtidig som de fremmer innsikt og bevissthet rundt disse problemene. Boken presenterer en oversikt over ulike typer læringsvansker, samt en gjennomgang av litteraturen som omhandler vanlige psykologiske temaer relatert til disse utfordringene.