BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

“Big Week” 1944

“Big Week” 1944

Produktbeskrivelse

I en grundig ny analyse av den legendariske 'Big Week'-luftkampanjen fra 1944, undersøker denne boken hvordan de allierte klarte å oppnå luftoverlegenhet før D-dagen. De amerikanske bombeflyene fra andre verdenskrig ble designet for presisjonsbombing i dagslys uten eskorte, men ingen forutså den ødeleggende innvirkningen som tyske radarstyrte jagerfly ville ha på dem. Etter fiaskoen i Schweinfurt-Regensburg-operasjonene i 1943, og med D-dagen nær forestående, innså de allierte at det var kritisk å knuse Luftwaffes evne til å motsette seg invasjonen. I februar 1944 lanserte de allierte historiens første vellykkede offensive luftkampanje, kjent som Operasjon Argument eller 'Big Week'. Kampanjen angrep tyske flyfabrikker med hundrevis av tunge bombefly, bistått av de nye langtrekkende P-51 Mustang-flyene. Målet var både å kutte ned på produksjonen av fly og tvinge Luftwaffe inn i kamp, noe som ga Mustangen muligheten til å påføre tyske jagerfly betydelige tap. Denne høyt kvalifiserte og illustrasjonsrike beretningen forklarer hvordan denne episke kampen utspilte seg.

Prishistorikk

Lavest
202 KR
Høyest
210 KR
Gjennomsnitt
206 KR
Median
206 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn “Big Week” 1944
GTIN/EAN/ISBN 9781472824516
Kategorier Bøker