Building and Leading New Academic Programs in Higher Education
Produktbeskrivelse
Å designe, skape og lede nye gradprogrammer kan være en krevende og uforutsigbar oppgave for enhver ansatt ved høgskole eller universitet. Vanligvis er fakultetet opplært innen et spesifikt fagområde og får i oppgave å utvikle nye gradprogrammer, men de fleste er sjeldent forberedt på selve prosessen. I tillegg til manglende forberedelse, møter fakultetet og akademiske ledere ofte administrative utfordringer som å forstå komplekse godkjenningsprosesser, utføre markedsundersøkelser og forberede "salgsargumenter" for å oppnå godkjenning fra kolleger og administrasjon, samt forsikre seg om at nye grader og programmer smidig integreres i campusstrukturen. "Building and Leading New Academic Programs in Higher Education: A Practical Guide for Faculty" fungerer som en praktisk håndbok og et nødvendig verktøy for enhver fakultetsmedlem som er ansvarlig for å opprette et nytt hovedfag eller gradprogram på høyskolenivå, fra bachelor til doktorgrad. Boken er basert på forfatternes praktiske erfaringer, som har inkludert forslag, bygging og ledelse av nye, vellykkede programmer.