Denne innovative læreboken, skrevet av en anerkjent akademiker og en ledende praktiker, er den første som sammenfatter sentrale temaer innen skyteknologi, forretningsinnsikt og big data-analyse. Målet er å utforske hvordan organisasjoner benytter seg av skyteknologi for å analysere data og ta informerte beslutninger. Boken gir en oppdatert innføring i aktuelle problemstillinger knyttet til dataprivacy, etikk, informasjonsstyring og fremtidige perspektiver innen analyse. Videre beskriver teksten tilgjengelige alternativer for implementering av analytiske løsninger i skyløsninger og bygger på virkelige, internasjonale eksempler fra anerkjente selskaper som Rolls Royce, Lego, Volkswagen og Samsung. Ved å kombinere akademiske og praktiske perspektiver som er avgjørende for forståelsen av dette voksende feltet, fungerer "Business Analytics" som en ideell grunnbok for bachelor-, master- og MBA-moduler knyttet til Big Data, forretnings- og dataanalyse, samt forretningsinnsikt. I tillegg er den et nyttig supplement for moduler innen markedsføring.