Children's Transitions in Everyday Life and Institutions
Produktbeskrivelse
Boken "Children's Transitions in Everyday Life and Institutions" er en banebrytende samling av bidrag fra internasjonale eksperter, og utforsker overganger i barndommen fra et kulturelt-historisk perspektiv, basert på Vygotskys teori. Denne unike antologien analyserer ulike overganger barn opplever, med case-studier fra utdanningsmiljøer i Australia, Danmark, Spania, Sverige og USA. Hver kapittel undersøker ikke bare individet som står overfor en overgang, men også de institusjonene som disse overgangene skjer mellom, med særlig vekt på skoler og barnehager. Bidragene belyser hvordan samfunnsmessige verdier og politikk påvirker disse overgangene, og det trekkes sammenligninger mellom internasjonale settinger. Boken tar for seg temaer som ekspatriotfamilier, immigranter og overganger fra hjem til skole, samt betydningen av lek og fellesskap i disse prosessene. Gjennom intervjuer, casestudier og analyse av empirisk materiale fra feltarbeid, gir "Children's Transitions in Everyday Life and Institutions" verdifulle innsikter om hvordan barn opplever og håndterer overganger i hverdagen.