Den 3. utgaven av "Color Studies" gir studenter fra alle retninger innen visuell kunst en grundig introduksjon til fargeteori, samt fysikk og psykologi knyttet til fargeoppfatning. Boken behandler inngående de fire dimensjoner av farge: tone, verdi, intensitet og temperatur. Forfatterne gir praktiske råd og tips om hvordan man kan anvende denne kunnskapen på tvers av ulike disipliner, fra maleri og andre fine kunstformer til interiørdesign, arkitektur, motedesign, tekstildesign og grafisk design. Feisner og Reed presenterer en oppdatert drøfting av bærekraftige fargeapplikasjoner og grønne materialer som en viktig del av fargestoffer, fargestoffer og blekk innen tekstiler, trykking og maling. I tillegg inkluderer denne utgaven et nytt kapittel om farge og digital teknologi, som diskuterer belysning med farge (LED), fargeverktøy og styring (Pantone), samt fargekonsultasjon og markedsføring. Ved å ta et tverrfaglig perspektiv gir denne praktfulle og illustrerte utgaven en balanse mellom tradisjonelle og moderne perspektiver og eksempler i alle områder av den fine kunsten.