Boken «Communicating Fashion» av Dr Myles Ethan Lascity, som er anerkjent med John G. Cawelti Award for Best Textbook / Primer, inviterer leserne til å reflektere over de daglige valgene vi tar når det kommer til klær. Hva vurderer du når du velger antrekk? Er det komfort, stil, ønsket om å smelte inn eller å skille seg ut? Hver gang vi kler oss, tar vi beslutninger som ikke bare påvirker hvordan vi ser på oss selv, men også hvordan andre oppfatter oss. Våre klesvalg har betydning - ikke bare for oss selv, men også for de som har økonomisk interesse i våre valg, som redaktører, merkevareambassadører og trender. Boken kombinerer vesentlige begreper fra skjæringspunktet mellom mote og kommunikasjonsstudier, og forklarer hvordan vi bruker klær som et middel til selvuttrykk. Lascity dykker inn i viktige sosiale, kulturelle og etiske spørsmål, og belyser arbeidet som gjøres innen motejournalistikk, merkevarepromotering og den stadig mer fremstående rollen til nettbaserte innflytelsesrike. I tillegg utforsker han hvordan film, TV og kunst påvirker selvbilde og uttrykk. Med dyptgående analyser og relevante eksempler gir denne boken leserne innsikt i hvordan mote og kommunikasjon samhandler i vår hverdag.