Med utgangspunkt i en dyp og langvarig førstehåndsengasjement med store plateselskaper i de tidlige årene av det 21. århundre, gir boken et nytt innblikk 'bak kulissene' i en tid preget av dramatisk og gjennomgripende omstilling. Det som er spesielt interessant, er fokuset på hverdagsopplevelser hos ansatte i bakrommet, snarere enn på artister og de mest innflytelsesrike beslutningstakerne. Ved å ta et slikt perspektiv avdekkes de interne aktivitetene og konfliktene som, til tross for å være skjult for offentligheten, er avgjørende for endringsprosessene: fra papirarbeid og datasystemer til ledelsespress, oppsigelser, graduate opplæringsprogrammer, avdelingspolitikk og delte spillelister. Dette gir en ny tilnærming til å forstå de bredere kulturene og infrastrukturene innen den globale musikkindustrien. Denne ofte glemte kontorarbeidet forteller en annen historie om den moderne digitale musikken, en som er mer følsom for de komplekse skjæringspunktene som preger arbeidslivet og organisasjonslivet.