Håndverkspraksis har opplevd en betydelig økning i popularitet siden slutten av 2000-tallet. Dette fenomenet kan delvis spores tilbake til den økende interessen for det analoge, et ønske om autentiske, håndlagde produkter i en stadig mer hektisk og digitalisert verden. I tillegg har digitale plattformer som Etsy og sosiale medier gjort det mulig for ‘alle’ å bli håndverksentreprenører. Boken 'Craft Entrepreneurship' samler historiske, politiske og individuelle fortellinger for å gi en helhetlig forståelse av håndverksentreprenørskap. Gjennom casestudier fra hele verden undersøker boken spørsmål knyttet til identitet, fellesskap og det digitale aspektet i håndverksentreprenørskap. Den belyser hvordan håndverksaktiviteter ofte befinner seg i skjæringspunktet mellom kunst, kulturarv, idéer om en bohemsk livsstil, samt utfordringene knyttet til mikroentreprenørskap. Ved å ta for seg motsetningene og sårbarhetene i å opprettholde en håndverkspraksis, bidrar kapitlene i denne boken til et bredere perspektiv innen entreprenørskapsfag.