På slutten av Reagan-årene dannet tre unge menn ved Jerry Falwells Liberty University den kristne rapgruppen dc Talk. Trioens utgivelser gjorde dem raskt til en ledende aktør innen moderne kristenmusikk. Med sitt fjerde studioalbum, Jesus Freak (1995), markerte imidlertid dc Talk seg også i den verdslige musikkscenen, og ble dermed en evangelisk gruppe med betydelig kommersiell appell. Denne boken undersøker fenomenet fra midten av 90-tallet, en periode med kulturell konvergens mellom kristen og sekulær musikk, i en tid med stor politisk betydning for amerikansk evangelikalisme. Forfattet av to queer-forskere med en evangelisk bakgrunn, dykker Jesus Freak ned i betydningen av et variert album som tar for seg komplekse temaer som rase, seksualitet, kjønnsroller og politikk. I dette albumet stiller dc Talk spørsmålet: 'Hva vil folk gjøre når de hører at jeg er en Jesus freak?' og evangeliske fans gjør krav på en 'Kristus-liknende kulhet' i en sekulær musikalsk verden.